2 weeks already - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja Coenjaerds - WaarBenJij.nu 2 weeks already - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja Coenjaerds - WaarBenJij.nu

2 weeks already

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 April 2014 | Australië, Melbourne

Ha mensen!
Alweer een weekje verder, dat betekent dat mijn stage officieel is begonnen!

Vrijdag ben ik nog naar de Great Ocean Road geweest. Om 7 uur vertrokken we, en van te voren moest ik nog van kamer switchen, dus dat was mijn eerste dagje vroeg opstaan.
Ondanks het vele rijden en de regen, was het zeker de moeite waard!
Zoooooveel mooie uitzichten gezien! We zijn onder andere bij de 12 apostles geweest, Australia’s oldest surviving lighthouse, Loch Ard Gorge, Apollo Bay, Port Campbell en the Otway rainforest.
‘s Middags ergens gestopt voor een lekkere BBQ en ook al mijn eerste koala’s en kangaroo’s gespot J
We waren met een kleine groep van zo’n 15 mensen en ik heb de dag doorgebracht met 2 meisjes uit California en Oostenrijk. Door de regen was het uitzicht niet overal even mooi, maar ik heb nog 6 maanden de tijd om terug te gaan ;)
Zie de foto’s op facebook en je komt waarschijnlijk wel wat bekende dingen tegen and probably you’ll get impressed!
Om half 9 ‘s avonds waren we weer terug, mijn eerste avond in de staffroom.
Ik heb nog slechter geslapen dan de eerste nacht met m’n jetlag!
Het stonk er, overal lagen kleren en rotzooi, je slaapt in stapelbedden die bij elke beweging aanvoelen alsof ze uit elkaar vallen en je hoort werkelijk alle geluiden van overal. Ohja er zaten ook muggen, waardoor ik nu uitzie als een clown omdat ze het leuk vonden om me in m’n gezicht te steken.
Dus ik was nog lekker moe ’s ochtends….
Gelukkig is de kamer ondertussen een beetje opgeruimd en hebben we zelfs een kledingrekje ergens vandaag getoverd, luxe!

Zaterdagavond ben ik met een groep Duitsers op stap geweest. We zouden naar de rooftopbar gaan, een bar op het dak van een hotel met supermooi uitzicht over de stad. Dat klonk niet slecht! Helaas lieten ze ons niet binnen omdat het Saturdaynight was en alleen de mensen op de guestlist naar binnen mochten. Bij de volgende bar kwamen we ook niet binnen omdat het al 11 uur was geweest, maar uiteindelijk hadden we toch nog een leuke bar gevonden waar overigens een heeeele slechte band speelde. Ik kon er wel om lachen.
Alleen een beetje jammer dat het uitgaan hier ontzettend duur is (je betaalt makkelijk 8 dollar for a pint), maar ik denk dat het wel de moeite waard is!

Zondag was alweer mijn laatste dagje vrij en ben ik naar Port Melbourne geweest. Dat is maar 10 minuutjes met de tram vanaf het hostel. Het is een soort haven met leuke barretjes aan het water en aan de andere kant kun je lekker langs het strand lopen. Daar heb ik wel een paar uur om gekregen! Super mooi en heel relaxed, er waren zelfs mensen aan ’t zwemmen terwijl het maar 17 graden was en bewolkt….
Het was de bedoeling om ’s avonds op stap te gaan omdat iedereen het al de hele week had over Easter Sunday, maar blijkbaar vieren ze pasen hier niet echt en zelfs in het hostel was er niemand aan de drank, terwijl dat normaal elke avond is vanaf n uur of 8. Beetje saai dus, maar heb wel een begin aan m’n stageverslag gemaakt! Stond er zelf ook van te kijken….

Maandag begon mijn eerste werkweek. Nu ik er op terug kijk kan ik niet zeggen dat ik heeeel veel heb geleerd. Meer een beetje meegekeken met de rest en de helft totaal niet snappen. Het reserveringssysteem is uit de middeleeuwen en lijkt voor mij meer op gebarentaal dan iets anders. Daarbij komt dat alles in Engelse afkortingen wordt weergegeven, wat het extra lastig maakt. Maar de meeste van m’n collega’s zijn super aardig en helpen je overal mee. Het nog nooit zoveel open en hartelijke mensen gezien onder één dak!
Voor de rest heb ik niet veel bijzonders gedaan. Beetje mensen leren kennen en ’s avonds drankjes doen was de voornaamste bezigheid. Wel ben ik nog gaan rennen, dat is mijn nieuwe voornemen! Als ik over 6 maanden terug kom ren ik de 10 km ;)

Het was alweer snel weekend! Dit heb ik onder andere doorgebracht in de dierentuin, weer even kind zijn! Zondag ging ik 's ochtends rennen en kwam ik langs southbank, die er opeens heel oranje uit zag. Dutch Orange Day!! Heerlijk!
Allemaal Nederlandse mensen ennnn frikandellen, kroketten, Hollandse frietjes, oliebollen, stroopwafels en noem maar op!
Daar heb ik dus natuurlijk de rest van de dag doorgebracht :) helemaal happy!
'S avonds ben ik met Leonie naar de skydeck geweest. Hier heb je schitterend uitzicht over de stad. Je kijkt je ogen uit!!

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om alle foto's te uploaden maar die komen er snel aan! Ondertussen alweer begonnen aan m'n tweede werkweek. Helaas meer housekeeping dan receptie, omdat ze mensen te kort hebben deze week. Maar hopelijk wordt dat snel beter!!


Ik ben trouwens ook wat leuke dingetjes te weten gekomen:
- Ondanks dat er in Australië zoveel dieren zijn die mensen kunnen doden als haaien, slangen, spinnen etc. veroorzaakt de KOE de meeste doden in Australië. Dit omdat ze zomaar de weg oplopen tegen auto’s aan, die zo een ongeluk veroorzaken. Hierdoor sterven gemiddeld 5 mensen per jaar. Heftig!
- De naam kangaroo is afgeleid van de Aboriginals en betekent ‘I don’t know’ en koala betekent ‘little man that doesn’t drink’ haha!
- Het overgrote deel van de mensen in het hostel is Duits, dus als je je Duits wil verbeteren is dat een goede reden om naar Australië te gaan!





  • 28 April 2014 - 09:48

    Inie:

    Hey Anja, dat woar weer heerlijk um dien reisversjlaag te leze danke schön ;), groetjes van ut Ine.

  • 28 April 2014 - 12:34

    Thea Noteboren:

    Anja wat leuk allemaal zo vliegt de tyd om leuk om dat ver haal te lezen is net of ik er ook een beetje ben tot weder horen laat het je goed gaan

  • 29 April 2014 - 08:49

    Jeanet Schobbers:

    Hey Anja,
    Super leuk dat je een blog bijhoud, zo blijven we hier ook een beetje op de hoogte van jouw belevenissen in Melbourne. Volgens mij amuseer je je wel daar alleen jammer dat je nu meer housekeeping doet dan receptie maar hopelijk komt daar snel verandering in zodat je ook nog wat kunt leren want kamers poetsen kon je al! Wat een goed van je om te gaan rennen, echt top. Geniet van je verblijf en ik zal zeker vaker op jouw blog kijken om jouw ervaringen te volgen, héél leuk! Groetjes en veul sjpas. Jeanet

  • 27 Mei 2014 - 07:08

    Anja Coenjaerds:

    Thanks voor jullie leuke reacties :) Zo leuk om te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 5001

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 12 Oktober 2014

Lovely Australia!

13 September 2016 - 30 November -0001

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: