First days in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja Coenjaerds - WaarBenJij.nu First days in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja Coenjaerds - WaarBenJij.nu

First days in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Anja

17 April 2014 | Australië, Melbourne

Het heeft even geduurd, maar hier is dan toch mijn eerste reisverslag!

Zondag was het zover, om 16.20 vertrok ik vanaf Brussel richting Doha, waar ik een tussenlanding had en uiteindelijk, 24 uur later, levend en wel aangekomen in Melbourne!
De reis viel me reuze mee en ik had het geluk dat er bij alle 2 de vluchten niemand naast me zat :)

Eenmaal in Melbourne aangekomen moest ik de weg zoeken naar het hostel, omdat Sam (de manager) me niet kon komen ophalen. Uiteindelijk bleek het 15 minuutjes met de bus te zijn en 5 minuutjes lopen, easy!
Aangekomen bij het hostel had ik geen idee waar ik heen moest. De ingang blijkt gewoon een ‘gang’ te zijn en na 11 uur heb je een kaartje nodig om binnen te komen. Gelukkig stonden er nog genoeg mensen buiten en heeft iemand de deur voor me open gemaakt, de weg gewezen én mijn koffer 2 trappen omhoog gedragen (ik had met hem te doen…)

Ik kreeg een kamer voor mezelf ‘to get some rest’: hello jetlag….
Ik sliep pas om half 6 ’s morgens, maar ben ondertussen wel gewend aan het ritme.
Het hostel is net een groot studentenhuis waar ik wel even aan moest wennen. Iedereen kookt voor zichzelf, er is gewoon een grote gezamenlijke keuken, en ook de douches, wasbakken en wc’s zijn gezamenlijk, net als op de camping ;)

De eerst dag ben ik ’s ochtends met Sam ergens iets gaan drinken en heeft ze me een beetje verteld waar ik alles kan vinden en dat ze een tripje voor me zou regelen zodat ik iets van Australië kon zien nu ik nog vrij heb. Daarna ben ik een beetje de omgeving gaan verkennen. De 2 grote straten die dicht bij het hostel liggen zijn erg leuk. Overal verschillende winkeltjes en heel veel straatmuzikanten die overigens wél talent hebben! Daardoor hangt er een erg gezellige sfeer en is het soms net alsof je op een festival bent. Verder heb ik ook al de zara en h&m gespot, daar wordt je natuurlijk ook altijd blij van! Ook ben ik erachter gekomen dat het vanaf het hostel maar 10 minuutjes lopen is naar Federation Square en dat er veeeel te veel mcdonalds zijn!!

De dag erna ben ik naar St. Kilda geweest, een heel leuk plaatsje aan het strand en ’s avonds ben ik met Sam en m’n toekomstige kamergenootjes in de U-bar geweest. Dit is de bar die bij het hostel hoort en waar overigens heel veel rare aparte mannen heen komen als het laat wordt. Iedereen ging al vrij vroeg terug omdat de meeste moesten werken de volgende ochtend, maar ik had nog een ander meisje ontmoet en heb met haar en haar kamergenootjes nog n uurtje gepooled en uiteindelijk was het al snel half 2.

Vandaag ben ik met de free tram rond de stad gereden, heel handig; je kan overal on en off ‘hoppen’ als je iets leuks ziet, de tram komt namelijk om de 12 minuten. Dus ik heb overal een beetje rondgekeken en ben een grote shoppingmall tegengekomen! Ook zijn er overal leuke parken en verder nog honderdduizend dingen die waarschijnlijk wel de moeite waard zijn om te bekijken. Daarna heb ik nog wat boodschappen gedaan bij Queen Victoria Market. Lastiger dan gedacht. Het is een super grote markt waar wel 100 kraampjes met alleen al fruit staan. Je raakt er nog verdwaalt! Wel is hier alles een stuk goedkoper dan in de normale supermarkt, waar je al snel 60 dollar kwijt bent voor een paar spullen.
Ik heb vandaag de eerste keer gekookt in het hostel, en het smaakte ook nog goed haha.

Morgen moet ik al om 7 uur klaar staan, want dan ga ik naar Great Ocean Road. Dat was het tripje dat Sam voor me had geregeld. Eigenlijk zou ik 2 dagen gaan en ergens overnachten zodat we ook naar de pinguïns konden, maar omdat het bijna Pasen is was bijna alles al volgeboekt helaas.
Ook verhuis ik morgen naar de ‘staffroom’. Daar zit ik met 3 anderen, 2 meisjes en 1 jongen. De meisjes gaan alleen binnenkort alweer naar huis dus blijf ik alleen over met Scott (ideaal want dan is er wat meer ruimte voor alle spullen, het is nu namelijk één grote rotzooi bij hun).
En dan zijn er nog maar 2 dagen voordat ik moet beginnen met werken.

Maandag is mijn eerste dag bij de receptie van 9 tot 5. Ik heb wel zin om te beginnen met m’n stage maar ik moet nog erg wennen aan het Engels. Iedereen praat kei snel en met een accent natuurlijk, waardoor ik de helft niet versta. Alle mensen zijn in elk geval echt super aardig en het is al snel alsof je iemand al een hele tijd kent. Er zijn trouwens ook erg veel Duitsers hier, dat maakt het wel wat makkelijker. Al is het lastig om van het Engels opeens weer om te switchen naar Duits, maar dat komt vast wel goed!
Eerst nog even 3 daagjes genieten van mijn ‘vakantie’! :)

p.s: Foto’s zet ik online op Facebook, ik heb namelijk geen gratis WiFi in het hostel. Heb wel al een simkaartje met internet gekocht, zodat ik toch contact met iedereen kan houden ;)
De reisverslagen zet ik dus online als ik ergens WiFi heb!

See you later!!
xxxx

  • 17 April 2014 - 15:09

    Inie:

    Ha Anja, wat heb ik bewondering voor je zoals jij kleine meid daar in dat grote Australië rondloopt, geniet van je laatste vrije dagen, dikke paasduuj Inie xox

  • 17 April 2014 - 15:25

    Monique :

    Hey Annie!!
    Leuk om de verslagen te lezen, zo krijgen we toch een beetje mee hoe het met je gaat aan de andere kant van de wereld... Geniet nog van je vrije dagen en succes met je eerste stage dag!!

    Groetjes Monique

  • 17 April 2014 - 21:18

    Thea Noteboren:

    hoi meid fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en van alles al hebt ondernomen hebt wens je voor maandag veel sterkte maar dat lukt jouw wel veel liefs uit Epen

  • 17 April 2014 - 23:37

    Marjo:

    Hoi Anja fijn om te horen dat het tot nu bevalt,leuk reisverslag ga ze zeker allemaal volgen maak er een leuke tijd van,en sucses met je stage gr Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 5010

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 12 Oktober 2014

Lovely Australia!

13 September 2016 - 30 November -0001

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: