Exited, exhausted, happy, free - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja Coenjaerds - WaarBenJij.nu Exited, exhausted, happy, free - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja Coenjaerds - WaarBenJij.nu

Exited, exhausted, happy, free

Blijf op de hoogte en volg Anja

18 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen!

Ik voel me ondertussen helemaal ingeburgerd in Melbourne en heb het prima naar m’n zin!
Weet niet eens meer wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen tijd, de dagen vliegen voorbij!!

Vorige week ben ik druk geweest met dingetjes opzoeken die we in Sydney gaan doen, tripjes boeken, kamer regelen etc.
en honderdduizend mails gestuurd naar Spanje.
Voor degene die het nog niet weten: Mijn laatste 3 maanden stage bestaan uit een F&B gedeelte, en dat kan ik hier niet uitvoeren. Daarvoor zou ik naar een andere Nomads moeten, maar ik heb me natuurlijk weer bedacht en besloten dat ik die maanden naar Spanje wil!
En als ik iets in mijn hoofd heb…… Juist, jullie kennen me wel ;)
Helaas is het erg demotiverend om zoooveel mails te versturen en tot nu toe pas 3 (negatieve) reacties te krijgen. Dat maakt me weer aan ’t twijfelen om toch hier te blijven en dan ergens naar de oostkust te gaan.
Simpelweg een luxe probleem: te veel opties.
Hopelijk lost het zich allemaal van zelf op en vind ik op tijd een nieuw bedrijf!
Merk wel dat het je doodmoe maakt als je te veel tijd hebt om erover na te denken welke keuze de juiste is. Tijdens de avonddiensten heb ik daar veeeeel te veel tijd voor.

Voor de rest heb ik voornamelijk veel geshopt en weinig gekocht, hele nieuwe ervaring haha ;)
Maar het is heerlijk, zoooveel winkels, zooveel leuke dingen, ik vermaak me goed!
Ben nog naar een leuk strandje geweest, Brighton Beach. Jullie kennen het vast wel. Het kleine schattige strandje met allemaal gekleurde strandhuisjes!
Iedereen verklaarde ons voor gek (jaja, het is winter) maar het was super lekker weer en kei mooi om de zonsondergang te zien tussen alle kleurtjes, geeft je een happy feeling :)

Gisteren ben ik met Lisa, Ricardo en Laura naar Philip Island geweest. Super leuke dag gehad!
We zijn met de auto het eilandje rondgereden.
De eerste stop was Moonlit Sanctuary. Het is vergelijkbaar met een dierentuin, maar naar mijn mening veel leuker! Je hoeft je niet aan de paden te houden maar kunt gewoon overal lopen waar je wilt en de eenden, vogels, kangaroo’s en wallabies lopen gezellig met je mee, heerlijk!
Ook nog even met de koala’s geknuffeld natuurlijk, het echte Australië gevoel!

Verder hebben we ontzettend mooie plekjes gezien (alweer). Zelfs het gevoel gehad alsof ik in Nieuw-Zeeland was. Een mooi plaatsje met veel groen en bergen, water, koeien en schapen. Heel leuk om zo’n verschillende omgevingen te zien zo dicht bij elkaar.
Ook zijn we naar de chocoladefabriek geweest. Iedereen zei dat het niet de moeite waard zou zijn, maar wat hebben we genoten!
Heerlijke chocolade en weer even kindjes gespeeld, puur genieten haha.

Bij zonsondergang is er de pinguïnparade, dus daar gingen we natuurlijk naartoe!
Helaas bleek het suuuuper druk te zijn (het was zaterdag) en tevens superduur.
Dus helaas, geen pinguïnparade, maar weer lekker naar huis toe.

Vandaag een beetje opgeruimd, de was gedaan, bedje verschoond, en een beetje rond de stad gelopen en zometeen Miranda ophalen!
Morgen lekker naar Sydney toe!! Heb er superveel zin in, het weer in Sydney blijkt beter te zijn als hier (ongeveer dezelfde lekkere temperaturen als in Nederland nu), en lekker even qualitytimen en Limburgs praten :)

P.S:
Ik had het niet verwacht, maar het rennen hou ik nog steeds vol. Zit al op de 3 km. Niet zo’n fantastische prestatie waarschijnlijk, maar ik ben er wel trots op!

Morgen voordat we vertrekken ga ik waarschijnlijk nog even snel van kamer switchen. Er vertrekken komende week namelijk heel veel mensen (helaas!!) maar dat betekent dat er wat bedden vrij zijn en ik naar een leukere kamer kan die schonere is, met leukere mensen en vooral belangrijk: minder muggen!!

  • 18 Mei 2014 - 15:34

    Thea Noteboren:

    Wat weer een mooi verslag zo kunnen we een beetje meeleven wat je allemaal ziet en doet heel leuk ga nauw maar samen met Miranda genieten we horen wel hoe het verloopt heel veel plezier groetjes uit Epen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5006

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 12 Oktober 2014

Lovely Australia!

13 September 2016 - 30 November -0001

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: